2013. június 4., kedd

Vizsgákon túl....

Na igen, túl vagyok rajta....brrr,grrrr
Nem volt egyszerű, főleg az utolsó kettő, de sebaj, lényeg, hogy vége. Már csak egy fél év hajrá van hátra, aztán kész ez is.
Már egy hete emberi időben hazaérek, nincs suli, tök fura ez a fene nagy "szabadság" :)))).
Már csak 8 órát dolgozok naponta! Juhéééj!!

A kert:
Él és virul. Egy hónapja írtam legutóbb. Persze képet azóta is csinálgattam, meg iszonyú sokat dolgoztam benne,de nem volt időm feltenni. Most visszanézve az utolsó bejegyzésem, hát igencsak megnőtt minden.

Képekben elmondva:

Ez a takarmány kukorica. Ez volt a legelső rész, amit elültettem belőlük. Közel is van a házhoz, ide azok a dög fácánok nem mernek feljönni. 

Itt meg egy későbbi ültetés. Még nem jutottam el a gazolásáig. Ezek még kicsik, zsengék. Amit sajna előszeretettel szednek ki a fácánok, kis lukat hagyva, vagy kidőlve találom meg a kis szárakat. Hű de mérges vagyok, mert nem nekik ültettem. És itt ott, jókora darabokat kipusztítottak. De már nem tudok minden héten utánvetni. Mert már ki sem kelne.

Itt a kukoricás vége. Ide kitettem a kedveskét. De látható előtte kicsivel a luk a földben. na ott is és körülötte is már kinőtt kis kukorica szárak voltak.....
Néhol a krumpli önállóan kelt ki. Ott, ahol nem is vetettem :))) Szántásnál gondolom itt ott bent volt egy két gumó, s mindenhol felbukkannak. 

Még a szépen sorba ültetett részen is, a következő képen látszik, hogy hogy is ültettem el a sorokat.

Kb. így kéne kinéznie az összesnek. Persze ahol össze vissza nőnek, tavaly is ott volt ültetve,ezen a részen pedig nem volt. 
Tökföld:))) 
Anyum azt mondta, hogy ne menjek le a kert végéig a kukoricával, mert feljöhetnek a tolvajok, s ellophatják. 
Aztán most a tökök felett beszélgettem erről a szomszéddal, szerinte ezt is ellopják, ha akarják. Na ja. 
Most kicsit bánom, hogy nem ültettem végig a kukoricát,mégiscsak hasznosabb lett volna a csirkéknek, mint a tök, mert most majd ezzel a mennyiséggel nem is tudom mit fogunk kezdeni. Na de mindegy. Megint okosabb lettem ez ügyben, jövőre kevesebb tök, több kukorica.
Jégcsapretek. Egy egész hosszú sort ültettem. Kb. 8 db. lett belőle. A többi miért nem kelt ki, a fene tudja. De ez legalább finom. Már kettőt megkóstoltam.
A cukkini nagyon szépen nő.

Ágnes féle eperkukorica. A tavalyiból ültettem, amit küldtem is sokatoknak. Itt még gazos szegény. Sajna  a blogok olvasásával is lemaradtam, remélem akiknek küldtem magot, s ültettek, ott is növöget.
Birsalma. Kicsike még a fa. Kb. 2 méteres. De már van rajta jó pár szem. 
Azt hiszem nyári almafa. Nagyon sok van rajta. Van egy ág, szinte húzza le a földre. Nem is tudom mit kellene csinálni. Leszedni belőle, vagy kitámasztani? Félek letöri az ágat.
Egyik osztálytársamtól kaptam ezt a kis levendula bokrot jó pár hete. Kiültettem, visszavágtam, s most virágzik. Van egy másik kicsi levendulánk, de azon nem ilyen erőteljesek a színek. 




Csibeségeink is kikeltek. 2 mama elült, (először az egyik alá bepakolt anyu 9 tojást, egyik nap látja, hogy ott gubbaszt mellette egy másik csirke...és kilopott tőle 4 tojást, azon ült :)))) Murisak lehettek ott egy fészekben gubbasztva. Persze anyu visszaadta a tojásokat az igazi mamának, s ez is kapott maga alá pára. Egyiknél 5, másiknál 6 kelt ki. 
A tavaly ültetett sövényem elég szépen alakul, már 1 méternél is több!
Ez is valami sövényféle, de egy szál magába lett ültetve a kertbe, nem is tudom, lehet apum ültette, vagy ott volt már a háznál? Mindegy, én próbálok gömb alakot formázni belőle. 

Szegfű és további virágok







Hát egyelőre megint csak ennyi. Próbálom behozni itthon is a lemaradásom pakolás, takarítás ügyileg, A blogokat is próbálom visszamenőleg elolvasgatni :))) 
Szép hetet mindenkinek! 











17 megjegyzés:

  1. Gratulálok a vizsgához! Mehetek majd nemsoká én is! D:))
    Látom kaptál levendulát! Majd csak oda ér az én 4 palántám is, de a férjem még nem ért rá elszállítmányozni...ahhoz meg túl gyengék hogy feladhassam postán...de nem felejtettem ám el!!!!
    A kukoricád megkaptam most 10 cm-es...sok eső esett hamar kikelt...tegnap láttam ilyen magot és azt írta rajta hogy szárazkötészetben alkalmazzák. Jó tudni...
    Sokat nőtt mindened de látom kieszik, sajnálom...
    A gömbbé nevelt bokrod az kecskerágónak hívják. Nagyon jól formázható nekem is volt és 1 m átmérőjű gömb lett csak beteg lett és kivágtuk...elöregedett...
    Legyen szép heted! Szió

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!:)
      Majd ha megjön a levendulád, azt is kiültetem :) Nagyon klassz dolgokat lehet belőle készíteni.Majd küldöd ha lesz alkalmad rá :)
      Igen az eperkukoricáról: A jó multkor én is jártam Obiban,és mit látok.....hogy árulják. Na de milyen kevéske szemek vannak benne...és amúgy is! Ez repcsin jött kukorica, szeretettel csomagolva, szeretettel nevelgetve, és szeretettel továbbküldve...:))) és Ti szeretettel nevelgetitek majd tovább...szóval ez sokkal de sokkal többet ér a szívemnek, mint holmi csomagolt megvett kukorica :D
      Igen, én is gondoltam hogy kecskerágó (milyen egybuta név, :D lehet hogy a kecskék rágják :D

      Törlés
  2. Annyira szeretem az élethez való hozzáállásodat! Jó nálad.

    VálaszTörlés
  3. Végre hír felőled:)

    az almafa ágait támaszd fel feltétlen, mert letörik! később még nagyobb lesz a súlya az almáktól. Mi otthon T alakú tartót készítettünk neki, alátámasztottuk és egy zsineggel oda is erősítettük lazán, így tuti hogy a szél nem fújja le róla.

    az a magányos bokrod, amit gömbbé formáztál, úgy látom, hogy kecskerágó. Igénytelen és mutatós.

    a virágaid gyönyörűek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Amúgy én is majd most hétvégén eszkábálok valamit, jó ötlet ez a T alak amit mondottál.Félek én is hogy letörik.
      A kecskerágóról fentebb is írtam, igen az. Elég szép, hogy világos meg sötét levelek vannak benne.
      A virágok nagyrészt anyum érdemei, ő molyol a virágos részben többet. Én most vettem egy futórózsát, már megeredt picit, kíváncsi vagyok milyen lesz.

      Törlés
  4. Nagyon szép a kerted! Meglátszik rajta a sok munka. Vegyél egy puskát, és akkor ehettek fácán levest is. Szerintem hamar elszoknának onnan.:) Gratula a vizsgákhoz, remélem jól sikerültek.
    Nekem a komposztban kikelt a krumplihéj, szebb mint amit úgy ültettem. Az öregek mondták, hogy régebben a szegényebbek krumplihéjat is ültettek. Hát nem is csoda, az kb 3x akkora mint a rendesen ültetett. Bár lehet ez csak a komposzt miatt van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű ez érdekes amit írtál a krumplihájról, nem is hallottam róla. Azért kíváncsi vagyok, hogy ezek a krumplihéjak is kikelnének-e?
      Na de jövőre csinálok egy két sort, elmondom anyumnak, és kipróbálom, mi lesz belőle.
      Mert ugye mondják a magokra, hogy ezek a hibrid féle F1-esek nem igazán vethetők újra, mert elfajzanak....

      Törlés
    2. Egyébként a fácánleves...hmmmm mostanában gondolkodtam én is rajta, hogy a kapa mellett leviszek mást is, s meglesem.....

      Törlés
  5. Gratulálok a vizsgádhoz is és a szép kerthez is. Szép hetet neked is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Neked is szép (esőmentes) hetet!. Ma nagyon szakadt.

      Törlés
  6. Ennyire sehol mas orszagban nem szeretik ezt a kukoricat:))aranyos vagy nagyon!

    A kiscsibeket imadnam simogatni, kb 7 eve nem lattam eloben:(

    A kert az iden is gyonyoru!Ja es a vizsgakhoz is gratulalok!

    puszi, szia:)

    VálaszTörlés
  7. :) Nagyon édesek már a csibék. Tollasodik a szárnyuk. Amikor anyu visz be nekik kaját, a mamát átröpülik, úgy jönnek előre. :) Csuda édesek.

    VálaszTörlés
  8. Gratulálok! Nagyon szép mindenetek!
    Kikeltek az ajándék eperkukorica magok, de nálunk elég tápanyagszegény a talaj, úgyhogy egy kicsit után kell pótolnom, mert nem ennyire szép zöldek mint a ti kukoricátok. Majd keresek valamit, hátha fel tudom turbózni:)
    Mókásak lehettek a kotlósok:)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm :)
    Igen, a kotlósok aranyosak voltak. Valakinél szintén láttam, hogy úgy döntöttek, hogy együtt ülnek, ott készült kép is, hogy 2 mama ül egy fészekben :D

    Szerintem valami gazdasági boltban, vagy kertészetben biztos lehet kapni valami szert, ami segít a kukoricának, megmondom őszintén, nem tudom mivel lehetne tápozni kicsit.

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok Edit a vizsgákhoz és a kerthez is, én az idén nem igazán tudok dicsekedni a kerttel, míg távol voltunk, nagy jégeső volt, azt mondják ilyen méretűre nem is emlékeznek, az akkor kikelt növényeket szinte a földbe verte, mire hazaértünk többsége kiheverte, azóta pedig napi rendszerességgel esek az eső, nehéz rendbe tartani a gaztól.

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm szépen :) Sajna most az időjárás nem kedvez nekünk...épp a jó előbb mondta anyu, hogy kapott a kert egy jó nagy jégesőt...:(((
    Nem tudom mi sérült, s mi nem...

    VálaszTörlés