2013. június 12., szerda

Macskarajongóknak



Olvasom Müller Péter Varázskő című könyvét.
A kapaszkodási ösztönökről ír egy fejezetében. Csecsemőkről, hogy miért van szükségük a mamára, meg a felnövekvő gyerekekről, akik már nem mindig engedik az ölelgetést, simogatást...meg sok mindenről, amit most nem elemzek itt.
Viszont van  benne egy kis rész, amit a macskákról ír, jellemzi, hasonlítja őket. És hihetetlen pontossággal.

Egy kis részt leírok belőle, szóról szóra:


Mindannyian ismerjük a babának azt az önvédelmi gesztusát, amikor lelöki magáról a "rácsimpaszkodó" anyját, mert most nem hiányzik neki.A kutyák türelmesebbek, de az őszinte kismacskák a legdurvább módon, erőszakkal kivackolódnak az ölünkből, és messzire ugranak tőlünk.
Meg is karmolnak, ha korlátozzuk őket a szabadságukban.
Nem bírják a kapaszkodást.
Az ölünkben doromboló nyájas macskák tudnak a leghidegebb szívvel otthagyni bennünket.
Mi akik a saját lelki működésünket vetítjük az állatainkra, azt hisszük, hogy a macska nem tud szeretni.
Nem tudjuk átélni a szeretetnek szabadságát amit egy macska átél.
Ráteszed a kismacskát a fájós válladra-elmúlik a fájdalmad. Meggyógyít. A puszta meleg lénye, és a teste közepéből búgó mélyhangú rezgés, mint az indiai bölcsek mantrázása, oldja az öreg emberek magányát.
"OM...OOOMMM:::"
Azt, hogy "jó veled" semmi sem tudja jobban kifejezni mint a macska dorombolása. Az "I Love You!" ehez képest szentimentális dadogás.
A macskaszerető-vagy ami ugyanaz: a macskát ismerő-emberek pontosan tudják, hogy a cicák nem egoisták, hanem szabad lények. Szerelmi életük is zajosabb és őszintébb mint a többi állaté: világgá jajgatják a sóvárgásukat, megszólal bennük már már az emberi tenor és koloratúr szoprán, valóságos operát énekelnek az életükről, melyben jajgat a vágy és a fájdalom.
Az ősi Egyiptomban, ahol még tudtak arról, mi a valódi szeretet, a macskát szent állatnak tartották.
Manapság azonban nem tudunk kiigazodni a cicák lelkivilágában,mert az önállóságnak ezt a varázsszemekkel izzó szabadságát szeretetlenségnek tartjuk.
Hidegnek.
Önzőnek.
Aki nem kapaszkodik az nem is szeret.
És aki nem engedi, hogy belé kapaszkodjanak, az sem.
Így gondoljuk.

Ennyi az idézet. Érdemes elolvasni a könyvet, nagyon nagyon jó! (nem a macskákról szól :) )

Pár kép a mi cicánkról :)












Hát lehet őket nem szeretni? :)))

Abban is biztos vagyok, hogy sokan, akik nem szeretik a cicákat valamiért, a képek láttán felszisszennek, hogy pfujj, meg jajj...azoknak: bocsi :))))





12 megjegyzés:

  1. Nagyon felkeltetted az erdeklodesem, mar keresem is a konyvet.
    En sokaig csak a kutyakat szerettem, igaz jo parszor mar elmondtam:)de ma mar nagyon szeretem a macskakat.Azt hiszem eppen azt szerettem meg bennuk, azt a borzaszto nagy szabadsag igenyt, en magam is ilyen termeszetu vagyok:)

    Kosz Edit!
    puszillak:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó a könyv, bár még pár oldal hátravan belőle.
    Nagyon jó, de néhol szívbemarkoló, mert magamra ismerek, magamba kell nézzek.
    Csak ajánlani tudom.
    Én meg mindig macskarajongó voltam. Ennek ellenére voltak kutyáim is. Itt Pesten a lakásban is :) Volt hogy több is, mert vigyáztam más kutyákra :) És nem kistestű kutyák voltak. Hanem snaci, meg németjuhász, meg roti :) Na az nem volt semmi időszak :D De el voltam velük. Meg ők is velem :) Bár vallom, hogy a kutyának kell azért a kert.

    Igen, a macskákban nagy a szabadság igény. Egyszer valahol olvastam, hogy a macska talán úgy jellemezhető, hogy rádnéz, s mondja:-Na jó, megengedem, hogy szeress! -
    És ez azt hiszem igaz is :D :D :D

    VálaszTörlés
  3. De olvastam volna tovább!!
    Köszi az ajánlást!
    Gyönyörű a cicád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm. Ajánlom a könyvet, nagyon jó...sajna mindjárt a végére érek. De meg van a Szeretetkönyv is, ezután az jön :)

      Törlés
  4. Azt hiszem kell írnom neked macskaügyben. Ird ide az email címedet légy szíves, nem találom, pedig váltottunk levelet. Képzeld a dísztök nem kelt ki. A kukoricák szépek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dísztököt is küldtem? :D Nem emlékszem, csak a lufa tökre, meg a lopótökre. Na mindegy. Én meg elvetettem a sok féle tök magot szépen sorba, szépen a futóra rákötözgetve hogy hol mi van, aztán a kis cetliket a szél szépen hussss elfújta :D :D úgyhogy most nem tudom, hol mi kel :D

      A kukorica nálam is szép már, bár a héten volt egy kiadós diónyi jégeső, remélem nem sérültek meg nagyon.

      Küldtem az email címem, de ide is leírom: jedio1234@gmail.com

      Törlés
  5. De szép a cicád! És milyen ismerős az a kép, ahol pont úgy ül ott az asztalon, hogy éppen ne lehessen tőle dolgozni, vagy a képernyőt látni :)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű a cicád. Amit Müller írt a macskákról az szerintem is színigaz. Én szeretem a macskákat és pont a szabadságtudatuk miatt nem tartok. Panelban nem lehet a macskának azt az önállóságot, szabadságot biztosítani amit kíván, amit meg is érdemel. A kutyák mások, közülük soknak lehet, de van amelyiknek nem. Huskyt soha nem vinnék lakásba, ők hordozzák magukban a farkasok vérét benne a szabadságot, a teret.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a cica nevében:)
    Háááát igen, tudod sokszor nekem is eszembe jut, hogy nem igazán szobákba valók az állatok. semmilyen állat...na jó mondjuk talán a halak. De azoknak is korlátozott a mesterséges életterük, egy x szer x cm-es akváriumban.
    Néha elmélázok ezen a cicán is, hogy ittragadt, de valószínű sokkal jobb lenne neki szabadon.
    A másik oldalon meg rettenetesen sajnálom a "kivert" kutyákat, macskákat, akik csonttá vannak fogyva, folyamatosan éheznek, és az náluk egy nap színfoltja ha simogatást kapnak....ha szelídek. Akkor azt mondom persze, hogy így jobb helyen vannak, lakásban.
    Kicsit szabályozni kellene valahogy jobban az állattartást, ha megunjuk a kis állatokat, ne vigyük ki őket az út szélére.....
    Badarságnak tartom húsvétkor a csibe kacsa árusítását a boltokban. Hihetetlen, hogy egy kis akváriumba teszik őket, ott nyomorognak, aztán ha hazaviszik, tuti, hogy jópáran a kisgyerek kezében nyomorog...
    Egy csirke meg egy kacsa sem lakásba való. Ha nagyon meg akarjuk a gyerekeket ezekkel ismertetni, le kell adni falura 1 hétre őket, és ott gondozzák. Szerintem.
    Visszatérve a cicákra, tényleg nagyon önálló lények.
    Nem akkor szerethetem, amikor én akarom.
    Mondjuk ez a macska annyira hálás, annyira szelíd, bújos, hogy hihetetlen. Mikor kicsi volt, annyit nyivákolt, sírt utánam sokszor, hogy volt, hogy felkötöttem kendőbe az oldalamra úgy takarítottam vele...:D jó na, ez akkor volt, mikor hazahozta fiam, lehetett vagy 6 hetes.
    De épp az előbb mentem be hozzá, ott alszik az erősítőn, odahajoltam, de nem értem hozzá, csak néztem, és ahogy odahajoltam, pár másodperc múlva már hangosan dorombolt. Úgy csukott szemmel, sziesztázva. De bármikor felveszem, rögtön dorombol. Csuda édes.
    Vidéken anyumnál a kis szürkefejű fiúmacskával vagyok nagy haverságban. Ő már nem kezd el dorombolni rögtön, ha felkapom, vár picit. De általában mikor meglát, vagy meghallja hogy kimegyek a házból, vágtázik felém...na jó tudja, hogy általában kap valamit. De ezen kívül is mikor jövök megyek a kertben, van hogy felbukok benne, mert állandóan jön utánam. Meg levágódik elém a földre, mit érdekli őt, hogy hófehér a bundája, és épp a szénlehordás után vagyunk a betonon, vagy épp egy kiadós zuhi utána földön a dagonyában. Ő fetreng nekem :D
    Hát összességében a macskák csuda édesek.
    És hiszem is hogy gyógyítanak.

    VálaszTörlés
  8. Teljesen igazad van kedves Edit. A vadon tartott állatok nem igazán szobába valók. Én sokszor még az állatkertekben is kételkedek, főleg amikor az elefántokat látom ahogy himbálóznak jobbra s balra. Szerintem depressziósak és rendszerint a nagymacskák is. Az egyszerűbb lényeken meg -mint a halak is- nem látjuk. Mit tudunk mi emberek az állatokról? Hisz még magunkat sem értjük! A kutyák egy külön kaszt. Már olyan rég óta nem élnek szabadon, hogy már nem is tudnának. Látszik a kivert kutyákon. Általában éheznek, nyomorognak, mert legalább annyira elveszettek egyedül a természetben, mint a városlakó emberek. Úgyis viselkednek. Ha bandába tudnak rendeződni, akkor már egymást hergelve képesek akár ölni is. Igazad van. Komolyabb állattartási szabályozás kellene és komolyabb büntetések ha valaki állatot kitesz. Abban is egyetértünk, hogy az élőállat húsvéti hazavitele egy nagy hiba. a szárnyasok jó része biztosan a kukában végzi, a kisnyulak jobb esetben -Budapesten- az állatkertben. Az hogy a macskák gyógyítanak én is hiszem. Sőt! Szerintem a kutyák is és a lovak is. Kellemes hétvégét! :)

    VálaszTörlés
  9. Hát igen az állatkerti állatok....talán annyi előny van belőle, hogy az emberek, gyerekek látják élőben, hogy mit is jelent, egy hosszúnyakú zsiráf, vagy egy termetes elefánt,....de valóban, nem oda valók. Hisz ezeken kívül száz meg száz állat létezik, amiket nem dugnak rács mögé, vagy vízbe, hogy megcsodálhassuk.

    Mondjuk azt még elfogadom, hogy egy két sérült példányt a Margitszigeten gondoznak, amik mondjuk nem tudnának elrepülni. Meg ott elég klasszul néz ki az a kis állatkert mert ott szabadon mászkálnak a gólyák, nyuszik.

    Neked is szép hétvégét! :)


    VálaszTörlés