2013. május 2., csütörtök

Napszúrás és kert

Na nem az elmúlt hétvégén történt, hanem az ez előttin. Történt ugyanis, hogy a kert fel lett szántatva, én meg  ugye nem gondolva, hogy milyen erősen sütnek a napsugarak, irány ki a kert, jó idő, hát én a  két teljes napot kint töltöttem szinte. Ekkor beültettem vagy 15 ágyást. Borsó, bab, sárgarépa, eperkukorica :))) és szintén Ágitól kapott dísz napraforgó, retek, cékla, meg már nem is tudom még mit ültettem....

Persze ekkor még a java hátra volt, amit az elmúlt hétvégén pótoltam. 

Visszatérve a napszúrásra, vasárnap este éreztem én már, hogy nem igazán kerek valami, igaz hosszú nadrág, meg póló volt rajtam, de a fejemen semmi....aztán estére lüktető fejfájás, éjjel háromkor hányinger, na a többit nem részletezem, hétfőn munkába sem tudtam menni. Pedig Isten bizony akartam. Fel is keltem, hogy indulnom kell...csak remegtem, meg lázas voltam...szóval maradtam inkább az ágyban, ami azt jelentette, hogy délutánig aludtam. Aztán lettem csak jobban. A karom ami a pólóból kint volt persze leégett, azóta le is hámlott. 

A mostani hétvégére már felkészültem, fehér sapka a fejemen, arcom 50 faktoros, a többi részem 30 faktoros krémmel kenve :))) Nem is lett bajom, pedig megint kint voltam 2 napig (bár lehet nem volt most olyan vészes a napsütés)

Amit nagyon nagyon el akartam most vetni, az a krumpli és a takarmánykukorica volt :)


Jó sokat, vagyis az én erőmhöz képest sokat sikerült elvetni. 

Hátul a talicskában tarack...hihetetlen mennyiséget szedtünk ki eddig, anyum azóta is szedegeti. A színes szalagos elkerített rész pedig a következő képen látható egyedek ellen vannak:

Igen, őkelme már a kertünk végében sétálgat, várva az el nem ültetett magok mikor fognak kijönni. Most elültettem őket, háát nem szeretnék úgy járni mint tavaly, amikor is egy jó darabot újra kellett vetni, mert kizabálták a frissen kijött kukoricát. Szomszéd nénim mondta, hogy most nem is a sarkos megoldással veti a magokat (sarokkal földbe tapos, és oda szórja), hanem kis kapányit vág a földbe, talán úgy az erősebb szálakat majd nem szedik ki...
Persze alkottam is ellenük madárijesztőt, anyum jót kacagott rajtam, szerintem tök szupi lett :)))))). 
Valahonnan innen kezdtük vetni a kukoricát, aztán a kert végébe is produkálok még egy két ilyen bizalomgerjesztő szépséget :))))
Kb. most így néz ki a kukoricás rész, lehet hogy még lejjebb is vetek kukoricát, bár tököt akarunk oda, vagy esetleg napraforgót. 

Hogy van-e értelme a szalagos megoldásnak, nem tudom, de remélem, hogy most nem kell után vetni.
Egyébként most sokkal gyorsabban haladtam mindennel mint tavaly, mert most a szántás után nem ástam fel az ágyásokat. (tavaly egy hétvégén 2 db. ágyást tudtam megcsinálni, most egy hétvégén mint írtam bevetettem vagy 15-öt) Persze nem tudom mi lesz, mennyi tarack fog még előbújni, bár most is szedegettük ki ültetés közben, de ha ásogattam volna megint precízen az ágyásokat, lehet még szeptemberben sem lennék kész. 
Persze egy jó kis rotakapa elkélne, de sajna nincs....
Egyébként elég fura tarackok is előbukkantak, mint pl. ezek:

 Viszont ami örömmel töltött el, hogy a borsó egy hét alatt már kidugta a fejét
Anyum mondja ma, (május 1 ), hogy sorol a többi...ritka szépen...:))))) meg hogy én hogy ültettem, fél méterre egymástól a szemeket? :))) Mondom nem, rendesen, sűrűn. (tavaly is jó lett). De aztán lehet a szomszédnak lesz igaza, hogy nem kellene mindennap locsolni. Mert igencsak megkeményszik a föld. És hogy nem bírnak kibújni rendesen. Ők nem locsolnak mindennap, sőt a harmadik szomszéd vagy 3 hete vetette el, egyszer sem locsolt, és nagyon nagyon szépen kibújt nála minden. Mert hogy amúgy is nedves volt kicsit lejjebb a föld (való igaz), meg hogy állítólag erősebben fejlődnek, mert keresik a nedvességet, és jobban kapaszkodnak le. Nem tudom, de anyum rendületlenül locsol. Én meg majd lazíthatom az ágyásokat :))))

Ágitól kapott, tavaly ültetett, s abból nyert eper kukorica szemek is szépen bújnak kifelé :)

A sövényem most így néz ki. (nem így kéne, akartam már formázni, de az elmúlt hetekben nem volt időm...na de majd most hétvégén!)
Érdekes, (ha szemből látnátok), hogy a jobb meg a bal széle sokkal erőteljesebben növekszik, mint a közepe. Lehet, hogy azért, mert van ott egy fácskaszerűség, amin olyan fehér virágok is nyílnak, az is valami sövényféle, láttam már itt a pesti utcákon ilyet, aztán lehet, hogy annak a gyökerei miatt? Csuda tudja...
De tényleg elég szépen erősödik, csak egy kis fazonigazításra szorul.


Virágok: 

Tavaly az Ikeában láttam, hogy árulnak tulipánhagymákat. Vettem 2 dobozzal, pirosat, meg rózsaszínt, lesz ami lesz alapon. Nem volt drága, mert valami 700 Ft-ért adták és volt benne vagy 10-15 hagyma. El is ültettük az ősszel, s ez lett belőle. Szerintem nagyon szépek, csak elcsodálkoztam, hogy a piros miért olyan kicsi maradt, de lehet, hogy a dobozon rajta volt hogy hány cm. csak én nem néztem meg. 

Ezeket is tavaly vettem, de már nem tudom hol, ezek is nagyon szépek, főleg hogy dupla virágot hoztak,mintha egy kicsinyük lenne :) 

Ja, és ami még érdekes ebben a tulipánban, hogy ez a fenti két kép vasárnap készült, itt rózsaszín, előtte szombaton meg ilyen volt:

De ilyen gyönyörűségünk is van:

És sok gyönyörűség van még :)









Az utolsó virág anyum szíve csücske, mert még apummal vették......

Gólya: 
Tavaly már volt szerencsém megnézni a gólyafészket egész közelről, mert jöttek gyűrűzni, én meg meg akartam lesni, mert ilyenkor lehozzák a kis gólyát, csak annyira kevesen voltunk (gyakorlatilag én egyedül mint közönség, hogy akkor engem vittek fel daruval. De most megint itt vannak a gólyák, s a környéken portyáznak, most a mi kertünkön sétálgatott. CSak mire odaértem a géppel már más kertjében volt, de azért sikerült egy két kép.




A mezőn is kattingattam:





A következő videókon kicsit gondolkoztam, hogy feltegyem-e, vagy sem? Mivel a macska elkapott egy egeret, s "játszott" vele. A mi udvarunkon. Mivel elég sokat van nálunk. Valaki azt mondta, ne tegyem fel, mert állatkínzás....Szóval akinek nem bírja a lelke/idege, az ne nézze meg. De hozzáteszem nincs benne vér, meg marcangolás, de a végkifejlet sejthető, mikor végül hazasétált az egérrel....bár gondolhatjuk azt is, mint a mesében, hogy barátságból szépen elengedte, és boldogan élnek majd míg meg nem halnak.

Nekem mondjuk annyiban volt érdekes az egész jelenet, hogy hallottam én már, hogy a macska mielőtt megölné az egeret, játszik vele, ezért-azért, megváltozik a vére, finomabb stb, bár konkrét dolgot, hogy miért is teszi nem igazán leltem. Bár mindenfélét írogatnak errőla  témáról.

Az egyik videó 4,15 perc, a másik 6,42 perc.





34 megjegyzés:

  1. Szia Edit! Imádom látni ezt a zsongást!!!! Óriási kertetek van! Nem egyszerű tisztán tartani...mi is trackozunk, most ennek van itt az ideje! D:)) napszúrást is kaptam tegnap a levendula földet kapáltuk, de én csak a fejgörcsig jutottam! Reggelre jó lett! Most lóg az eső lába, de hogy esik-e?
    Az eperkukoricáról még nem hallottam! Ennek utána kell néznem, de mi is vetettünk minden félét és bizony öntözök is minden nap este! Lehet, hogy igazad van s nem kellene, bár én a kikelteket öntözöm ( saláta, cukkini, tök, répa, retek, borsó, zöldség, vöröshagyma, uborka, paradicsom, kukorica...) ami még szunyókál azt nem szoktam. A burgonyát 3 hete ültettük el. A férjem rotával húz sorokat és abba 15 cm- ként beletettük, majd földet húzunk rá jó púposan úgy lett 12 sorunk. Szép kupacos csíkok lettek. Fűszerekkel el vagyok
    maradva.
    Imádom nézni, ahogy más ténykedik és jó olvasni te hogyan szoktad! Egy kis tapasztalat csere! De mennyire szeretek a kertben flangálni és nézni alakulásukat...az anyukámnál is szokásunk kimenni a kertbe és végigbeszélni mi hogy fejlődik stb...
    A madárijesztőd tuti jól néz ki!!!! Olyan mókásak is és díszítik is a kerted! Persze a célját is érje el!!!!
    Köszi ezt a kis sétát a kertedbe! Jól esett!
    Legyenek napszúrás nélküli szép napjaid!!!!
    Szió

    VálaszTörlés
  2. Szia :)
    Az eperkukoricát megnézheted a blogomban a cimkéknél megtalálod, nagyon jópofa. Elvileg pattogtatni való, bár én dísznek és ajándékba szántam, nemrég adtam épp fel jó pár kis levelet. Ha gondolod, elküldöd a címed a jedio1234@gmail.com-ra, akkor szívesen küldök, még most is ültetheted.
    Levendula föööld? Imádom, el akarnám én is szaporítani a kertben, van most két kis csenevész bokrocskánk, tavaly vagy 16-18 szálat le is tudtam szüretelni, de sokkal többet szeretnék. Olyan szép, hatékobny, annyi minden készíthető belőle, ajándéknak is, ...lehet abból meg én kérnék valahogy, ha tudtok adni :)))
    Én isimádok a kertben járkálni nézelődni :)))
    Neked is napszúrás nélküli további jó tevékenykedést kívánok!

    Puszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké! Te is küld el a címed és akkor küldök fiatal levendulát! Most csak az van...tavaly szaporítottam. A blogomra feltettem a szaporítását...nagyon egyszerű és akkor mehet a sorozatgyártás!!! D:))
      Pusz

      Törlés
  3. Kikelt nálam is az eper kukorica!:-)De elég sűrűn, ritkítsam meg ugye? Nagy cserépbe ültettem.

    Gyönyörű a kert, nagyon sokat dolgoztál, a virágok is csudaszépek!
    A cica nálunk jólakott volna..:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Hát igen, ha sűrű, akkor ritkítani kell.
      Szerintem a cica itt is jóllakott a végén :)

      Törlés
  4. A cicavideó nagyon aranyos! A videó alatt hallani lehet az apró csengettyűk zaját. Feltételezem arról a csúúúúcs madárijesztőről származik a hangjuk.
    Nincs is nálad gaz! Sehol. Hát persze, hiszen kiszedted. Szép minden.
    A locsolásról én is úgy tudom, ha az felületes, akkor gyengék lesznek a gyökerek, mert a föld felszínén maradnak. Ha a locsolás alapos, akkor a föld alatt nedves rétegbe, lefelé kényszerülnek, a növények erősebbek lesznek. Én minden másnap locsolok, csodálkozom, hogy locsi nélkül az említett szomszédodnál a magok egyáltalán ki tudtak csírázni. Biztos mélyebbre dugta őket és sunyin locsol éjszaka. Csak hülyéskedek, nehogy komolyan vedd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Á az a csengettyű egészen távol van a madárijesztőtől. Az az első kertben van a körtefán, az egy szélcsengő :)
      Különben ahogy ültettem, lehetett látni, hogy pár centire a felszín alatt nedves a föld. Szóval kibírta volna nekünk is szerintem locsolás nélkül. (vagy lehet mégis csak van éjszakai locsi? :D :D :D )

      Törlés
  5. Jó volt veled sétálni a kertetekben. Kíváncsi vagyok az én -te kukorica kikel-e? Képzeld volt olyan, hogy azt hittem a tulipánok "készek", erre egyik reggelre nőttek vagy tíz centit. Mik vannak! A feketének kapottak piros, sárga lila lett.... pedig eredeti holland hagymákat tettem le. Jól megtréfáltak minket. Ágnesről tudsz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem kikel nálad is az eperkukorica :))
      Majd írj róla. Ágiról sajnos nem tudok semmit...remélem jelentkezik, írtam neki.

      Törlés
  6. Hű mennyi vetemény, ez már kész gazdaság. Csak nem viszitek a piacra is? :) És miylen jó hogy olvasom a blogodat, akartam idén napraforgót vetni, majdnem elfelejtettem. A dísznapraforgódról jutott eszembe.
    Nagyon szépek a végén a képek.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen :)
    Na látod milyen jó, hogy írtam róla. Sima napraforgót vetsz? Nekem is kéne olyat vetni a kert végébe, hátha nem csipkedik ki a madarak. Remélem lesz azért jó idő a hétvégén, mert esőt mond.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, és nem visszük a piacra, annyi eddig nem termett, illetve apum halála előtt 5 évig beteg volt, és anyum nem igazán tudta csinálni. De most vetettem még takarmányrépát, meg terveztem volna búzát is, meg sok mindent, de én is igazából tavaly óta kezdtem élesben csinálni a kertet, sok mindent nem tudok, most tanulgatom :)))

      Törlés
    2. Úgy látom már profi vagy!
      Madaraknak való napraforgót akarok vetni első körben. Raktam el magnak valót a téli eleségből, csak egyenlőre nem tudom hogy hova:)

      Törlés
    3. :) köszi :), bár a profitól kicsit messze....most is kint vagyok hétvége van, s ide nézek oda nézek ültetni kellene, locsolni, nyírni a füvet, gazolni, stb, stb...sírni tudnék, ha körbenézek, hogy mennyi mindennel el vagyok maradva, a borsó is elég foghíjasan kel valamiért, most megyünk vetni még sorokat szóval pfffff.....
      De amúgy jól vagyok, s élvezem az egészet. Mondjuk ma egész délelőtt a locsolóval szívtam azzal a körbe körbe forgóssal, mert iszonyú idő megy el a locsolásra, gondoltam ha van már, akkor be üzemelem, csak épp eltömődött, s mire kiszedegettük a szomszéddal, nyakig vizesek voltunk, de sikerült, legalább kis időt nyerek azzal, hogy nem kell ott álnom locsolni. Szóval megy az idő, van mit tenni :D
      Szép hétvégét!
      Amúgy abból a napraforgóból jó termés lesz? Azok nem olyan hibrid féle magok, mint amit árulnak, F1-esek? Mert állítólag azokat nem jó másodvetni. Bár nem tudom....

      Törlés
    4. Hát néha még a profiknak is vannak nehézségeik :) Lényeg, hogy élvezed!
      Szerintem ezek a magok nem hibridek, nem úgy néznek ki. Ezek olyan kis feketék, madaraknak valók. De mivel ilyenek, bízom benne hogy erősebbek, mint amit mi emberek eszünk, majd elválik. Attól félek az én kertemben nem lesz túl sok nedvességben részük. Bár állítólag ezek nagyon strapabíróak.
      Most valahogy esett nálunk, nem is kevés. Azt hittem ha itt esik, akkor máshol is.

      Törlés
    5. Ja igen, nagyon szeretem csinálni. Most este még locsolgattam itt ott, persze eső itt sem esett semmi, bezzeg Pesten csütörtökön este...húúúú csak úgy csattogott villámlott és szakadt...itt meg: nulla...szóval locsolgattam és annyira élvezem olyankor a föld illatát, meg a fűnyírás illatát, meg a szalonnasütögetés illatát :D :D Na jó itt nagyon sok illatot szeretek, még az istálló illatát is, bármily meglepő sokaknak :D

      Törlés
  8. Edit, jó volt olvasni, mint mindig:) A madárijesztőd csúcs, én is szoktam csinálni a gerlék ellen:) A macska-egér játékról szóló műsor nekem nagyon tetszett, jó volt aláfestő zeneként hallani a szélcsengőt:)) Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Még azon is gondolkoztam a madárijesztő kapcsán, hogy kellett volna a kezet is csinálni neki, s a kezébe adni valamit.Aztán kiötlöttem, hogy olyan szélforgó jó lenne, amivel a gyerekek szoktak szaladgálni, az a virágformájú valami....most nem jut eszembe a neve :D

      Törlés
  9. Én is öntözök hűségesen, nem vagyok híve annak, hogy majd túléli anélkül is. Láttam olyan kerteket ahol nem öntöztek valami régi szokás miatt, nem is lett ott semmi.
    Van egy ilyen hülye szokás szerintem, hogy ne mind kényeskedjen az ember, legyen pokróc, durva, élje túl. Emberi gyengeség szeretni az állatot, a növényeket, szerintem legtöbb paraszt azért durva az állataival.
    Én öntözök és szépen fejlődik minden...öröm nézni...

    VálaszTörlés
  10. Hát igen, meg ha jól belegondolunk ebbe a fura időjárásba, hogy nincs tavasz szinte, alig van eső....a növények nem tudnak ehhez igazodni, megvan a szükségletük, s az érési idejük.
    Igen az állatszeretet...néha azt érzem, hogy nálam már már durva :D..
    Most kellett egy bemutatót csinálnom a suliba a családfámról (tanulás ügyileg). Fotókkal illusztrálva, adatokkal.
    Elő kerültek gyerekkoromból a vidéken töltött éveim, amikor itt voltam nagyimnál nyaranta. Szinte alig van képem, amin ne ölelgetnék valamit, libát, nyulat, macskát, kutyát, csirkét....
    Szerintem nagyon találó az az idézet ami a macskás fotóm alatt van.
    (amúgy sajnáltam még azt a kis egeret is, ami a videón látható itt a bejegyzésbe, gondolkodtam is hogy tényleg kitegyem-e...de a macskát is sajnálom, mikor elkapja egy kutya, a kutyát is sajnálom, mikor bántja az ember...)

    VálaszTörlés
  11. Edit, nem tudom, hogy találtál hozzám, de örülök neki, mert emiatt én meg idetaláltam. Mennyi mindent csinálsz, csak lesek! Ekkora kertet művelsz, közben ilyen asztal, olyan asztal, madárijesztő, miegymás és mindemellett dolgozol is??!! Ehhez aztán kell energia!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm :) Épp a minap mondta egyik osztálytársnőm, hogy irigyli, hogy ennyi energiám van. Tény és való,tele vagyok vele, főleg amikor anyunál vagyok lent, egyszerűen nem tudom abbahagyni...csak nem szabad leülnöm, mert akkor nehéz felkelni :D :D
      De félretéve, muszáj csinálni, mert ugye nincs pénzünk megfizetni mást, meg hogy is mondjam na...sajátunkét csináljuk, és kicsit jobban odafigyelünk( szerintem) a gaztalanításra ültetés előtt...
      Apum elment sajnos másfél éve, bár előtte 5 évvel beteg volt, szóval nem igazán volt rendesen művelve a föld. Magad uram, ha szolgád nincs, szokták volt mondani. Ja, hát dolgozni meg megint csak muszáj...én is örülök, hogy odataláltam, csak mostanában nincs nagyon időm részletesen olvasgatni, mert féléves vizsgáim vannak egy esti sulin :D (még az is :D )

      Törlés
    2. Még vizsgák is?? Én még én csinálok sokmindent? Eltörpülök Melleted!!

      Törlés
    3. Jajj nehogy azt hidd....lehet kicsit túl is vállaltam magam a sulival, de már csak egy félévem van. Aztán kész....:)

      Törlés
  12. Jajj de sok mindent akarok írni neked. :9
    Először is, szuper ez a bejegyzésed is, és megint rengeteget dolgoztál!
    Én napszúrást ugyan nem kaptam, de totál leégtem az első meleg napokon, amikor anyukáméknál ástunk. :)
    A madárijesztő nagyon vicces, aranyos! Remélem a madarak nem fogják viccesnek gondolni. :)
    A kertben a virágok gyönyörűek, a rózsaszín tulipántól elájultam, olyan szép!!!!
    Az eperkukorica nálunk is bújik, bár én csak próbaképp ültettem, kb 7-8 helyre 2-2 szemet.
    Locsolás a borsót, krumplit, babot sosem locsoljuk, amíg ki nem kel a földből, és mindig gyönyörű. Pl április elején vetettem borsót, azóta tegnap esett nálunk először eső, és ennek ellenére csodálatosan kikeltek, már majdnem olyan szépek, mint a március elején vetett társai!!!! Viszont amikor virágzik a borsó meg a bab, mindig öntözzük, a burgonyát sosem. Viszont a salátaféléket, répát, petrezselymet az ültetés másnapjától kezdve locsoljuk folyamatosan. A hagymát hol önözzük, hol nem, én néha adok neki, de nagyon ritkán. A paradicsomot, uborkát és paprikát viszont minden nap alaposan szoktuk locsolni. A virágokat idén nem locsoltam (se a tulipánokat, se a nárciszokat, mégis gyönyörűek lettek). A dáliákat, muskátlit, és egyéb kiültetett virágokat viszont szerintem muszáj locsolni.
    A gólya nagyon aranyos, és a cica is! A mieink május elsején egy döglött vakonddal ajándékoztak meg. :) Odahozták a bejárati ajtóhoz. Milyen kedves ajándék...:D

    VálaszTörlés
  13. Szia ! :)))

    Majd tulipánokkal próbálkozhatsz, Ikea közel van hozzád is :D, ha lesz ősszel, vagyél pár dobozzal, s ültesd el :)
    Igen, kissé megoszlanak a vélemények a locsolásról. Én azt gondolom, ebben a fura időjárásban annyira nem ártok neki, de nem is ez itt a baj. Hanem, hogy anyum állandóan locsolna, de a krumplit is. Meg a borsót is. Na ott a baj viszont, hogy a borsón is pl. annyira megkeményedett a felső réteg, pedig mondtam, hogy mulcsozzuk be, vagy horolóval végig kell menni rajta, persze szegénykém nem bír annyi területet egyedül bekapálni, horolni, ... szóval kicsit nehézkes vele is, de mindegy.

    A vakonddal aztán mi lett? Nálunk a szomszédba vittek egyet, de azt hiszem nem ették meg, hanem végül a gazdájuk elásta.

    VálaszTörlés
  14. A vakondka már nem élt, elástuk mi is.
    Nem ették meg, a macskák valamiért nem szeretik a vakondot, megfogják, megfojtják, de valamiért a húsa nem finom, és otthagyják. Ez is szegény olyan volt,mint aki csak alszik. A macskáink meg nagy büszkén hízelegtek reggel, de nem tudjuk melyik volt a tettes. Mondjuk én annyira nem bántam, hogy kifogták, mert tavaly nagyon feltúrták a kertünket, bármilyen cukik is.

    VálaszTörlés
  15. Igen, én is sajnáltam a kis egeret is, bár elég kártékony....a vakond nálunk is már túr rendesen. Szerintem is aranyosak, de na...olyan pusztítást tudnak végezni...bár a lótetűket is megeszik, szóval arra meg jók.
    Ja amúgy ez a szürkefejű kismacska, anyum épp mesélte, hogy elkapott egy lótetűt és megette :D :D fujj :D

    VálaszTörlés
  16. Nem kispályázol:) Hatalmas területet művelsz és milyen szépen!!
    (Már kelnek az eperkukoricák!!!)

    VálaszTörlés
  17. ja én is azt mondom, hogy a francba, de nagy és milyen sok van még :)
    Meg ugye eddig apumék csinálták, nekem semmi tapasztalatom, most szerintem a takarmány kukoricát lehet sűrűre ültettem, majd szedhetem ki minden másodikat, vagy egész sorokat, mert nem lehet bemenni...
    Kíváncsi leszek a krumplira is, hogy sikerült elültetnek, soha nem csináltam még, és több mint 15 kilót elszórtam..
    Na meg már amúgy most hétvégén a tavalyról bent maradt krumplikon, amik nagyon gyorsan kibújtak, találtam bogarakat...nagyon dühös lettem, mert tavaly pl. későn vettük őket észre.
    Nekem is kelnek már :D

    VálaszTörlés
  18. Hajjaj, ugyanilyen tanácstalanságból fakadóan nem tettem fel eddig a Birtok TV-re azt a filmet, ahol Főkutya és Kalózmacska együtt egerésznek...
    A kertedre meg változatlanul szavaim sincsenek, mély főhajtás :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Hát tényleg gondolkoztam rajta, főleg, hogy valaki mondta, hogy nem jó ötlet....
      Aztán mégis úgy döntöttem felteszem, szerencsére negatív véleményt nem kaptam, az állatvédők sem akartak elvinni :))
      Pfff...a kert ekkori állapota óta sok változás történt, épp most a három napos szabin vagyok túl, na holnap ha lesz időm, teszek fel képeket. :)))
      Köszönöm szavaid, jól estek :)

      Törlés
  19. Valahol azt olvastam, a fácán megeszi a krumplibogarat. Egyedüli lény a madarak közt, amelyik megeszi. vagy a gyöngytyúk? Elbizonytalanodtam. Megfigyelni meg pláne nem figyeltem meg anno.
    Hanem van itt hely bőven! Csinálj egy komposzttelepet. Kellő aprítással és kellő idő elteltével még a fásszárú dolgok is visszajuttatható a földbe.

    VálaszTörlés
  20. Hááát kicsit el vagyok maradva a bejegyzésekkel, most lett vége a vizsgáimnak.
    A krumplibogarat megeszi? Én még nem láttam, de nekünk a krumpli feljebb van ültetve mint a kukorica, közelebb a házhoz. Nem lehet a föld végébe ültetni, mert sajna van lopás ott a környékünkön......
    Szóval nálunk sajna a kukoricát szedik ki a dögök, ültetnem kellett most is utána egy két helyre, mert kizabálták a dögök, mikor olyan 10 cm-es a kukorica. Nem tudom mit, s hogy esznek ki, de a kis kukoricák ki vannak dőlve, vagy egyszerűen eltűnnek. Van ahol csak kis kiásott luk van, látni, hogy kikapják.
    Hát igen, elkezdtem már valami komposztfélét csinálni,csak lent a nagy részen, ahova ültetünk, oda nem nagyon lehet, mert ott szántatva van...most a belső részen jelöltem egyelőre ki egy sarkot.

    VálaszTörlés