2012. május 21., hétfő

Szaporulat ismét,meg mindenféle.


Vasárnap reggel arra keltem, hogy a konyhából hangos csipogást hallok. Felkelek, látom anyám jön be, mondja: Edit, kikelt hat csirke, de át kell őket költöztetnünk a helyükre. És kivesz a zsebéből két kis csirkét :D . Jajj, mondom minek hozod be őket? Hát tegyük gyorsan a dobozba és vigyük a többivel  meg a mamával együtt a helyükre.
Tudniillik a következő történt. Két mama ült el egyszerre. A egyik kelést mostanra vártuk, a másikat a jövőhét végére. Na de két egymás melletti fakkban ültek a mamák a tojásokon.Keltetés alatt ki kell őket  reggelente szó szerint dobálni, hogy végezzék el a dolgukat, netán egyenek, igyanak,mert úgy bezombulnak, hogy 21 napig képesek lennének egyhuzamban a tojáson ülni...illetve nem, mert szerintem közben belepusztulnának, na szóval anyu kidobta a kiscsibés mamát,(mert nehogy ám egy kalap alatt el lehessen intézni a két mamát, ezek kint összeverekedtek, nem tudni miért)  de mire bement, hogy a másikat is kidobja, ami addig a saját tojásain ült, az közben gondolt egyet, sokkal érdekesebb lehetett a másik fakk, ahol már kész csibék voltak, gondolta hülye leszek 6-8 napig még ülni a tojásaimon, szóval fogta magát, átment a csibékhez, és édesdeden rájuk ült. Szegény igazi mama meg csak állt mellette, nem értette a helyzetet :) Na itt lépett közbe anyum, elkezdte hirtelen felhurcolni a csirkéket, hogy dobozba pakolja őket. Ekkor keltem épp, aztán gyorsan elrendeztük őket.
  
Nagyon édesek, kinyitottam felettük a tenyerem, és bújtak alá :)

Itt már a saját helyükön.

Ez a csapat 6 hetes, jókorát nőttek. ( a fehér a mama)




A kert is szépül, növöget minden, na persze szaporodott a vakondtúrás. De amit szombat reggelre láttam, na arra aztán nagyon mérges lettem.




Durva, hogy 3 ágyásom áttúrta keresztbe. :( Csodálkoztam, hogy nem bújik a mag, csak nyomokban)

Egyik délután meg kiabál a szomszédom, hogy :-Edit, Edit, gyere nézd! És hogy: -ugye nem félsz a siklótól?
Na szaladtam a gépért. Szóval ilyesféle jószágok is látogatnak minket, bár anyum meg van győződve, hogy nálunk kígyó volt a kertben :))

Ültettünk megint paradicsom, paprika palántát, hát remélem meg is maradnak és szépen megnőnek.


Pár szomszéddel odébb meg gólya fészkel, bár még nem mentem át meglesni, de most a mellettünk lévő kéményen figyelte a tájat egy jó ideig, majd a párjával útra kelt pár körre.

Egyébként a röszkei gólyák kikeltek, négy kisgólya van, lehet őket lesni itt:
Röszkei gólyák

Ágnes, a kukoica kibújt, nagyon örülök neki, most ekkora. Ígértem, hogy fotózom. A saláta ágyásba ültettem középre, még kicsit parajos körülötte minden, de mivel a saláta nem bújt ki, nem nagyon tudunk hozzányúlni.



Növöget szépen minden, (a vakond túrásokon kivéve), a sövényem is elég jól megindult.

Már többször ettünk spenótot.



A borsók mellé meg madzagot kéne már húznom, el ne dőljenek.

Bab
Egyelőre ennyi. Jó sok meló van a kertben, az egyszer biztos. De az is, hogy ott  jó. Mikor ma beértem a hírős Csudapestre, megint éreztem, ami évek óta erősödik bennem, hogy nem itt van az élet.

16 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kerted. Nem mint az enyém, kocakertésznek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Hát igyekszem. Apum halála óta élesben nekem kell csinálni. Igazándiból most álltam neki először a nagyobb résznek. Mert eddig anyum csinálta, úgy ahogy bírta, meg néha segítők. Én meg kicsit maximalista vagyok, ki akarom az összes gazt szedni, amit tudom, hogy lehetetlen. Ezért felásom, átvasvillázom az egészet. És próbálok ágyásokat csinálni. Na ezzel megy el rengeteg időm, energiám. Mert ahol nincs átásva, és bele lett ültetve, ott katasztrófálisan néz ki minden. Nagyobb a gaz mint a növény.

      Törlés
  2. Nagyon szépek a pipik, a kerted.A munka meg eltart őszig,az tuti...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, köszönöm. Az tuti, hogy eltart, mikor lemegyek, szétnézek, azt sem tudom a kert melyik végében kezdjem, vagy folytassam :D

      Törlés
  3. Szia Edit! Szépen alakul a kerted, nagyon ügyes vagy. Nekünk sem nő ki sok minden, de leginkább a magok rossz minősége miatt. Képzeld én pár napja a táposban találtam egy kinyuvasztott vakondot. A tacskóim fogják meg őket, meg a patkányokat, jó ellenszerek:) Nagyon édik a kiscsibék, nekem is most keltek ki, csak a keltetőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :D. A szomszédban meg a macska fogott egy vakondot :) A kiscsibék tényleg édik. :D Még ilyenkor egy két hétig :D

      Törlés
  4. Istenem de édesek ezek a kiscsibék:) Kis pihe-puha tollkupacok:)
    Olyan sok élmény tudja érni az embert egy hétvége alatt. Én is mindig ezekből táplálkozom egész héten. Néhány kollégám, akit ki sem lehetne robbantani a szobájából, meg el sem tudja képzelni, hogy milyen csodás kint lenni a természetbe, figyelni, ahogy a kezed alatt fejlődik valami.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon el lehet babusgatni őket. Most mikor anyuval összeszedtük és egy kis ideig a dobozban voltak, abajgattam őket. Tényleg ahogy a fejük felé tettem a tenyerem, bújtak alá. Meg ilyenkor ha egyet a kezünkbe veszünk és betakarjuk a másik kezünkkel akkor elalszanak. Csuda egy pofák :))

      Törlés
  5. Edit:))annyira orulok , hogy ilyen szepen fejlodik! tudod en csak a kis csoveket vettem , es nagyon izgultam, hogy kibujjon, jo legyen.Ennel jobban majd a termest fogom varni, de nagyon:)

    A csibe csalad tetszik, nekem most a macska cslad van, 7 cica szuletett, de meg nem irtam roluk.Lassan kezdenek labraallni, erosodni.

    JO sok munka van a kertben, de jo majd a sok termes, mert amit mi csinalunk , annak az ize is jobb:)

    KOszi a fotot!!

    szepe hetet, szia, puszi:))

    VálaszTörlés
  6. Igen, én is örülök nagyon neki.
    Remélem hogy megnő és rendesen kifejlődik, és hogy elkerüli a vakond.
    Most néztem, hogy a kiscsibékről nem tettem ki a videót, pedig feltöltöttem. Na mindegy ide kiteszem a linket:

    http://www.youtube.com/watch?v=Rv844RBOSoQ

    Hűűű 7 kiscica.. :D :D :D
    És mit fogsz velük tenni? Ajándék?

    VálaszTörlés
  7. Nagyszerű a kerted, a vakondoktól én sem tudtam megszabadulni, túrnak tovább. Ágnes kukoricája szépen nő nálam is, képzeld minden szem kikelt.
    Nagyon jók a képeid, látom a földieper is érik, kívánom, hogy sok örömöd legyen a munkád gyümölcseiben.

    VálaszTörlés
  8. Szia :) Nálam is mind kikelt. Te mikor ültetted? Mekkora már nálad? Hihetetlen volt, hogy egy hét után kibújt, itt két hetes volt :) Nagyon kiváncsi vagyok, mekkora lesz végül, és nagyon nagyon remélem, hogy leszenk rajta csövek, és hogy jó sok lesz. :))

    VálaszTörlés
  9. Egyenlőre ennyi?! Ez bőven sok. Érdekes, szóval mégsem szabad beleavatkozni a tyúkok életébe.
    Minden gyönyörűen fejlődik!
    Vakond: ugyanazt írhatnám, már nem teszem.
    Én úgy jöttem rá, hogy elfelejtettem kukoricát ültetni, hogy az utcában sétálva mindig nézem a kerteket és látom egy helyen, hogy milyen szép a kukorica. Hazajöttem és pótoltam ezt a mulasztást. Nálunk itt az öt utcából három haszonkert van. A divat a díszcserje,fű. Anyukám szerint lusták az emberek. Nem tudom.
    Ideális a csapadék az idén, minden rohamosan fejlődik.
    A paprikával nekem soha nem volt sikerem, paradicsom mindig bőségesen van.
    Mutasd mindig, olyan jó nézni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :) Igen, szerintem is sok helyen ahol lehetne termeszteni, nem teszik az emberek. Aki meg tenné, nincs lehetősége...
      Igyekszem majd a képeket mutatni folyamatosan. :)

      Törlés
  10. Nagyon rendes kerted van, büszke lehetsz magadra, a munkádra. A pipikért meg esz a sárga irigység:) De majd jövőre már talán nekünk is lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Nagyon édik a kis csibék tényleg. Sokszor van, hogy oda teleppszem egy kis székkel az ól elé, és csak lesem őket. Ők meg engem a kis pirinyó gomb szemeikkel.
      Vágjatok bele mindenképp! :)

      Törlés