2012. május 1., kedd

Hosszú hétvége

Mit ne mondjak, jól kidolgoztam magam az elmúlt pár napban, de még nem végeztem mindennel, amivel igazándiból szeretnék..meg hát egy kert is olyan mint a takarítás. Befejezni nem lehet, csak abbahagyni.
A hétvégén a legjobb barátaim: ásó,kapa, nagyharang, gereblye,vasvilla, horoló, meg ilyenek: nem a legjobb barátaim, a tarackok, meg a vakondok.
A tarackokkal küzdöttem míg készítettem az ágyásokat, szépen felástam, vasvilláztam, szedegettem a tarackot, és megint szedegettem, majd gereblyéztem, és újból a tarackot szedegettem, majd belocsoltam, ültettem, és majd minden ágyásomba reggelre megjelent a vakondtúrás. Mondhatom nagyon mérges voltam.
Ma reggel pl. megláttam a túrást, odamentem elgereblyéztem, kiértem a sor elejére, visszanéztem, és megint ott a friss túrás....pfffff. Odaálltam egy lapáttal, hogy ha meglátom.....de nem jött a kis hamis.
Igazán nem is tudom mit csináljunk ellenük, láttam mindenféle dolgot, földbe dugható rengést szimuláló kütyü potom 10 ezer körüli áron, füst bomba, amit a túrásnál kell beszúrni....az olcsóbb, lehet azzal próbálkozom, mert ez nagyon dühítő.

Pár képet azért készítettem, na nem a vakondtúrásról..........

Egyik nap ásás közben a frászt hozta rám, mikor pár méterre a fejem felett suhant el :)

Borsóim. Hát sorvezetőt nem használtam...:)

Lassan egy hónapos kis csirke. A hétvégén a manikűrözés nem volt a programjaim közt....

Bicajozás közben láttam meg őket.


A naplementét végigfotóztam :) Gyönyörű volt.


8 megjegyzés:

  1. Vakondtúrásba bodzaágat kell rakni! Kipróbált módszer, s hatásos, nem mellesleg ingyen van.

    VálaszTörlés
  2. Hű köszönöm szépen kedves Névtelen, kipróbálom!!!

    VálaszTörlés
  3. Az én Bundásom kiszedi őket, bár a kertbe nem engedem be... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, akinek van egy vakondfogó Bundása.... :)))

      Törlés
  4. A vakondokat rá kell venni, hogy ássák fel a kertet tavasszal. Meg kell szervezni nekik a munkát, hogy ne össze-vissza áskáljanak :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod ez eszembe sem jutott, de ez lesz a legközelebbi tavaszi előkészületem. Körlevélbe értesítem őket, mikor, s hol áskálódjanak. Akkor a rotálást megússzuk.

      Törlés
  5. Én vettem ultrahangos vakondriasztót, bevált. A vakond hasznos, nem írtom, csak elkergetem. Nem tudom miért hívják ultrahangosnak, én is hallom kb. 5 méterről is. Igen, drága, bár én még 5000 Ft-ért vettem és évente csak az elemet kell cserélni benne.
    Sorvető? Ugyan minek? Így is megnő. Fantasztikusan nagy munkát végeztél! Én is így kezdtem. Tarackokat tövenként szedtem és sokkal, de sokkal kisebb területen. Le a kalappal, gyönyörű Nálad minden.Locsolsz, vagy a csapadékra bízod?
    Kiscsike nagyot nőtt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, hogy hasznos a vakond, bár mikor feltúrja a frissen vetett ágyást, pár pillanatig nem ezt gondolom...
      Az az ultrahangos kütyü, én is azt láttam, úgy tudom, hogy bizonyos időnként rezgést ad ki, földrengést szimulálva, és azt nem szereti a vakond.Attól megy el. Bár nálunk elég nagy terület van, nem tudom mennyit kéne venni :)
      Hát mi locsolunk, kútból, mert most tényleg nagy a szárazság.

      Törlés