2012. május 7., hétfő

Ismét a kert.

Az ültetés, előtte ásás megy ezerrel. Jó fárasztó. De élvezem. Szeretem a föld illatát, mikor kifordítom és lehajolok a gazért. A hőségek miatt a kiásott föld meleg volt mikor beletúrtam. Tényleg jó ez a kerti munka. Aki nem csinált még ilyent, nem tudja miről beszélnek a kertészkedők.
Apum halála óta ez az első mikor is egyedül kell szinte csinálnom a kertet. Tervek vannak a fejemben, mit s hogyan. Lassan haladok, mert csak a hétvégéim vannak erre. Kicsit megkésve kezdtem az ültetést is, a palántázással is késtem, tapasztalatlanságom miatt nem is nagyon megy még a palánta nevelgetés. De idővel biztos megtanulom. Meg persze valami melegágy is kéne, vagy fóliasátor.

Ha lassan is, de beindult az élet . A spenótom már elég nagy, a jó múltkor láttam egy receptet, salátafélét bébi spenóttal, nyersen. Azt már talán tudnék is csinálni.

A borsók szépen fejlődnek.

 A takarmány kukorica is kinőtt, bár azt nem locsoljuk.


A fokhagymák már szép magasak, bár a fotón nem látszik annyira.

 Most is ültettem mindenfélét. Sütőtököt, sárgadinnyét, igaz lehet nem jól, mert egy ágyásba tettem. Ráadásul kb 1 méterre egymástól sorba. Na nem baj, mert mikor kérdezte a szomszéd, hogy nem túl sűrűn vetettem e, mondtam neki sebaj, ha kinőnek pikírozom :D :D :D


Ágnestől nyert kukoricából is elültettem jó pár szemet. Sőt a szomszéd is.

 A vakondok továbbra is undokoskodnak. Sajna nem tudtam most szerezni bodzaágat  időhiány miatt,amit javasoltak, hogy tegyek a túrásukba. De ezt a hétvégén már be kell szerezzem.
Egyik reggel hallgattam a rádiót, hogy a nagy szárazság miatt a fecskék nem tudnak fészket építeni, segítenünk kell őket mesterséges sárral. Utána meg kimentem locsolni a kertet, és ahogy haladtam az ágyásokon, látom ám, hogy jönnek a fecskék. Jó sokan. Ott keringenek, majd leszállnak a kis megmaradt tócsákra. És szedegetik az ágakat, meg gondolom a sarat. Vagy sarazzák az ágakat, még nem néztem utána, hogy építkeznek. Csuda mókásak voltak. Onnantól kezdve kicsit többet locsoltam. Úgyis nagy a szárazság.



                                    

Látogatnak minket a rigók is. Egyet most elkezdtem fotózni, sorozatfelvétellel. Láttam, hogy szedeget valamit, gondoltam hogy kukacot, de csak a számítógép monitorján láttam, mit is művelt.Na szóval hány kukac is fér el egy rigócsőrben? :)))



A csibe-csapat is szépen fejlődik.



És hát igen, telihold volt. Gyönyörű látvány.


19 megjegyzés:

  1. Én is most tanulgatom, élvezném is, ha néha fizikai állapotaim nem akdályoznának, de annyit teszek, amit bírok. Nekünk egy valami biztos lesz: borsó, na meg lenne sóska, ha nőne, de sok kikelt, s nem nő(bár lehet mára már igen, majd szerdán meglátom).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sóskát nem ültettem, jobb szeretjük a spenótot. Viszont a szomszédomban ültettek, de az első vetést a dög lótetű végigzabálta.

      Törlés
  2. Edit:)

    Mar este olvastalak, de nem volt erom irni:D

    Szerintem jobb, hogy igy magad tanulod, meg akkor is ha hibazol, de igazan igy lehet barmit megtanulni.Engem ha tanitani akartak valamire, soha nem tudtam ugy figyelni, csak, amikor mar magam gyakoroltam.
    Nagyon szepen haladsz, a kukacos kep nagyon jo:))
    Koszi, hogy engem is betettel, nagyon kivancsi leszek hogy feejlodik majd, mert en csak igy vettem a kis csovet.Igazan nem tudom hogy alakul ki.

    Szep napot, puszi, szia:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen jó ha maga tanul az ember és tapasztalatot is szerez, bár szaladgálni szoktam ide oda a szomszédhoz, hogy:-csókolom, ezt hogy kell ültetni, milyen mélyre kell, mennyire egymástól stb...azért jó ha van segítség. Meg egyik hétvégén még kaszálni is próbálgattak tanítani, bár sok időm nem volt, de nem igazán ment még, pedig anno emlékszem nagypapám is tanított. Persze akkor még gyerekmérettel rendelkeztem, (na nem nőttem túl nagyra :D ) de most már azért a nem nagy kaszát csak meg kéne tanulnom valahogy használni. Szóval ebből is kell még leckéket vennem :D
      Remélem szépen kinő majd a kukorica, mindenképpen fotózom majd.

      Törlés
  3. Én is imádom a föld illatát! Mikor a vakondról itt bent a lakásban írtam, kint nálam is túrt. Gyorsan elem a riasztóba, kitenni. Nem hit, hanem anyagi kérdés. Nálam bevált. Igen, pokoli a szárazság.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, elsősorba anyagi kérdés. Egyik nap egy Obi-ban jártam, megnéztem az elemeset. 6-8-10-18 ezer Ft.-ért adják. Megnéztem a patronokat, amiket be kell gyújtani, füstöt ereget a járatba. 8 ezer. Na most jelenleg nem nagyon tudok venni.
      Nagy a szárazság, bár most hétfőn esett az eső. Az jót tett.

      Törlés
  4. Nagyon szépen haladsz a kerttel, kitartó munkádat meg fogja hálálni.
    A vakond nálunk is nagy gond, az egész udvart feltúrta, még a bodzaágat nem hallottam, ezt is ki fogjuk próbálni, köszönöm a tippet.

    VálaszTörlés
  5. Amit én használok az elemmel működik.Semmi füst.
    Esti suli? Az bizony nehéz.Én is estin érettségiztem.Ma már kérdés,hogy mi minek.Egyetem:én két és fél évet tudtam finanszírozni és vége.

    VálaszTörlés
  6. Igen, van az elemes, amit le kell szúrni, földrengést szimulál (ebből van valami napelemes fajtais) de a füstöt okádó az más. Az olyan mint egy gyertya, be kell gyújtani, azt hiszem, és bedugni a lukakba. Ott eregeti szét a füstöt
    Hát igen, a sulik... már szinte 12 éve esti sulizok. Ebben van az érettségi, a kosárfonó,bár az hétvégi volt, de 2 éves, aztán jogi asszisztensi, most meg ifjúságsegítő. Ez elég érdekes amúgy. Hát igen, hogy minek, ez egy jó kérdés.
    Bár azt vallom, új szemléletek nyílnak meg, és hát az agynak is jó a torna.....és nem utolsó szempont a diákbérlet, a pesti bérletek ára az egekben, meg hát rengeteget utazom anyuhoz, vonaton, volánbuszon. Na ott sem mindegy az 50 %.

    VálaszTörlés
  7. Isten hozott a klubban! :) Majd meglátod, milyen csodák fognak teremni. Épp tegnap, a kapálgatásaim közepette gondoltam arra, hogy a világ leghálásabb teremtményei a növények. Teljesen kilátástalan helyzetben is képesek Neked teremni. Szó szerint Neked, mert ahogy Anasztázia mondta, minél többet vagy körülöttük, annál precízebben igazodnak ahhoz, hogy Neked mire van szükséged. Ezt én már megtapasztaltam! :) A másik: hihetetlenül fárasztó, mégis feltöltő dolog a földdel/növényekkel bánni. Soha nem hittem volna, hogy ennyi örömöt ad! Gyerek és fiatal koromban csak a munka nehézségét éreztem. Furcsa...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm írásod. Igen, elég fárasztó a kerti munka,bár én is nagyon élvezem.(Rájöttem, hogy közben nem szabad sokáig leülni pihenni, mert rosszabb felállni:)) )
      Valóban az ember gyerekként másképp tekinti ezt, mert sokat voltam nagymamáméknál akkor nyaranta a faluban, bizony segítenem kellett nekik,(szőlőben, krumpliföldön) és másképp láttam a dolgokat.Nekem a nyár nem konkrétan a nyaralásról szólt.De ma már hálás vagyok, hogy akkor sok dolgot tanultam, bár azóta hosszú évek kimaradtak a kertészkedésből,(mamáék halála, pesti élet) aztán most apum halála óta ránkmaradt minden.
      Igaz már 10 éve ott éltek apumék, de valahogy a kertészkedésből kimaradtam, mert mindent apum intézett,főleg az első 5 évben, amíg nem lett beteg.
      Most meg hirtelen minden ránk szakadt, csinálni kell.
      Hálás a föld tényleg, sokan nem is tudják mennyi mindent meg lehet valósítani. Csak munka kell hozzá és szeretet.Aztán a többi működik magától, a természet elintézi.
      Szép napot Neked!

      Törlés
  8. Nagyon szép a kerted! És hatalmas:) Biztos sok finomság fog teremni!! Én is mindig sajnálkozom, hogy nem figyeltem jobba, amikor a nagyszüleimnek segítettem. Néha elég nagy baromságokat tudok csinálni a tudatlanságom miatt, viszont utána megjegyzem, hogy nem úgy kell:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)Én is el elgondolkozom, hogy vajon jó volt-e a sütőtököt egy sorba tenni a sárgadinnyével,meg hogy tényleg jobb lett volna a babot csak bokorba ültetni, mert most hogy kijött sokkal könnyebb gazolni, kapálni, mint amit sorba ültettem. De hát mindent ki akarok próbálni.

      Törlés
  9. Helló! A bodzatippet köszönöm,kipróbálom. Lótetű ellen nincs valami természetes növény?
    Az éjszakai fotódért csodállak, az én kis masinám nem csinál ilyeneket(nem is próbáltam még).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. A lótetű ellen még nem találtam semmit, illetve úgy tudom a vakond eszi. :D:D:D oké, nem tanácsolom, hogy szaporíts vakondot. :D
      Milyen géped van? Nekem egy Fuji 5600, alapgép, az esti fotózásnál átállítottam Manuális funkcióra, és ott állítgattam ha jól tudom a din értéket. Este próbálgass Te is valamit fotózgatni, de különben én sem ismerem teljesen a gépem, holott már évek óta használom, van a gépnek egy kis könyve is, mindenféle okossággal teleírva, csak hát időm nem nagyon van gyakorolgatni.
      Szép napot Neked!

      Törlés
  10. Nagyon szép a kerted :)
    Látom van spenótod is a kedvencem, szerencsére nálam is van annyira finom össze sem lehet hasonlítani a boltival.
    Szia és kellemes napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Igen, mi is nagyon szeretjük. ezek a képek két héttel ezelőtt készültek, de múlthét végén már szedtünk belőle, és főztünk. Nagyon fini.

      Törlés
  11. A rigócska látom nálatok is igen dolgos! :)

    VálaszTörlés