2012. április 2., hétfő

Na vajon mi lesz belőle?

Olvastam már több helyen, hogy a tojás héját sokmindenre fel lehet használni, állatokkal visszaetetni por formában, vagy a földbe szórva mint komposzt, de egy tök jó ötletet találtam. Ültetni bele magokat.
A feltört tojás héját nem kell kidobni, hanem kimosva megszárítani, eltenni. (én egész télen gyűjtögettem, jó sok van)
Na az olyan magot, amit palántázni kell, azokat lehet bele ültetni, állítólag a gyökérzet ráfonódik a belső falra, onnan is táplálékot vesz fel.
Ha meg elég nagyok a palánták, egyszerűen a héjjal együtt, kicsit megroppantva a földbe lehet ültetni.
Roppant egyszerű az egész, először visszatettem a fél héjakat a tojásdobozba, majd tűvel az aljukat megszúrkáltam, így kis darabok kitörtek belőle.



Azután kanállal földet tettem bele, majd 4-5 db magot szórtam mindegyikbe.


Kevés földet szórtam a magokra,és meglocsolgattam vízzel. Na most ez a feladat esténként anyumra vár, mert hétközben nem vagyok nála.Letakargattam nylon szatyorral, hogy ne nagyon száradjon ki, persze hogy kapjanak levegőt.
Most padlizsán magot ültettem, 6 doboz tele lett, az 60x4 db. Ha kikel mind akkor 240 db. palántám lesz,amit májusban lehet kiültetni, és ha mind megmarad, azt sem tudom, mit fogok ennyi padlizsánnal csinálni. Talán jó sok padlizsánkrémet, és télire eltenni.Mert azt imádom, pirítóssal :) Ja és a szobában van jelenleg, mert a hideg nem tesz nekik jót, és hát most is hétvégén éjszaka mínuszok voltak.....

Hát reménykedem, hogy lesz belőlük valami....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése