2013. március 12., kedd

Itt vagyok :)




Élek, virulok, elvagyok. Csak nagyon sok a dolog, leterhel kissé az iskola, a munkahelyemen egy kollegám, aki mellettem dolgozott fél éve elment, elég sok munka szakadt a nyakamba. Igaz van helyette már más, egyre könnyebb lesz a dolgom, vagyis visszaáll minden a régi kerékvágásba, de na....az elmúlt időszakom megviselt fizikailag is. Na de most!!!! 2 nap szabit ki is tudtam venni!!!! Hurrá! És most 5 nap egyben!!! (mert beleesett a márc.15.) Persze ez is munkával fog javarészt eltelni, itthon is, anyumnál is a kertben. Csak ne legyen olyan rossz idő, mint amit rebesgetnek, sok munka lenne a kertben. Fákat kéne metszeni, rendbe tenni az eprest, az ültetett sövényem egyik részét már megcsináltam, de van még munka na.

Az iskolában is vizsgák sorozata, holnap meg megyünk az "osztállyal" egy kiállításra, mégpedig a Kontrasztkiállításra.Érdekesnek ígérkezik, különböző szobákba fogunk bemenni, ahol a következő témakörök lesznek:

1. Családon belüli erőszak

2. Példaképek

3. Házasság/válás

4. Abortusz/gyermekvállalás

5. Függőségek/szabadság

6. Értékeink (hazaszeretet, gyökereink, megelégedettség)

7. Öngyilkosság

8. Megváltás

Voltam már hasonlón, nagyon érdekes, tanulságos volt. Aztán este egy mozi :)))), remélem kezdésre oda is érek, mert a kiállítás 2és 1/2 órásnak ígérkezik, s 15:30 kor kezdődik.
Bár gondolkoztam, hogy lehet nem ekkorra kellett volna időzítenem a mozit, mármint az idő miatt is, meg hát na...nem tudom milyen hatással lesz rám maga a kiállítás.

Pár kép a kertről:



Van illatos hóvirágunk is, bár azt hiszem ez nem az.


Cicus így fetreng mikor meglát...imádom :))


Amúgy ők szomszéd cicák, de mikor meghallják, hogy jövök megyek, legtöbbször ott teremnek. Hol egy kis kajáért, de sokszor csak simiért :)) A hófehérkének érdekes dolga van, legtöbbször a nyakmaba ugrik, s ott téblábol, meg nyávog, ott szeret a legjobban lenni :) Egyébként a hófehérkének van még egy új és érdekes tulajdonsága. A tyúkólba mászik be, s nem egyszer a tojásokon alszik összekucorodva. Na ennek anyum kevésbé örül, mert a tyúkok nem tudnak bemenni tojni, bár a cica lehet jól érzi magát a tojásokon. Persze elmagyaráztam neki, hogy nézzen tükörbe, mert ő nem tyúk, hanem egy cica, ő nem tud tojásokat kelteni :)))))

Szerintem ő egy elég szépre sikeredett kakas :)



Na ez érdekes dolog, ti. ez a rész ott van, amit szántatni fogunk, tehát elvileg mindent kiszedtünk a földből. Bár látszik, hogy a tarackokat írtani kell szántás előtt, s mikor kint voltam gazolni, észrevettem ezt a sort. Mondom anyumnak vajon mi lehet ez? Kiástam egyet, hát mi? Gyönyörű fejesedő fokhagyma. És ide nem ültettün őszit, tehát ez tavaszi, valahogy bent maradt, na de egy sor? Nem is értjük. Mindenesetre kiszedjük, s gerezdenként ültetem el.

Egy jó kis vödörnyi lett belőle.

Anyám meg a (kedvenc) tyúkja :))))

25 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. :) Kicsit magammal voltam, magamban voltam. Sok sok gondolat kavargott a fejemben,tudom nem kifogás, de tényleg az időhiány...fáradtság, ami lesz is még gondolom egy ideig, de amúgy rendben vagyok :)
      Egy másik blogtársammal Edittel már december előtt óta tervezzük, hogy találkozunk, de hol neki, hol nekem nem jött össze...pedig de jó volna :)))
      Viszont ami késik nem múlik...
      Köszönöm, hogy írtál :))

      Törlés
  2. Oh, örülök Neked! De a legfontosabb: szerelem beteljesült?
    Az életképek csodálatosak, bár a cicák nem néznek ki túl jól. Féregtelenítve, oltva biztos nincsenek. Bocs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Első kérdésedra a válasz: Nem :))) Így alakult, nem részletezem.
      A cicákról. Hát igen, ezek amolyan igazi vidéki cicusok. A gazdájuk nem tudom féregteleníti-e őket, de meg is kérdezem. Ezek nem olyan cicák, mint az enyém, aki lakásban van tartva, agyon van ajnározva, összevissza szeretgetve, meg csókolgatva.Ezek igazi vidéki cicák, akik a kecske, meg diszóólba járkálnak, meg épp ahova tudnak. Na velük nem igazán olyan "testi" a kapcsolatom mint az enyémmel, de őket is fel soktam kapni, simogatni, meg hagyom, had mászkáljon a nyakamban. Persze utána szigorúan kézmosás.Nem tehetek róla, a macskáknak nem tudok ellenállni :))))
      Egyébkén a szürke fejű valóban kicsit girnyó, de tudni kell, hogy neki a mamáját elütötte az autó, mikor kb 4-6 hetes volt. Azt hittük meg sem marad, mert igencsak szopnia kellett volna még. De szépen lefetyelte a kecske tejet, aztán rendesen evett, hát ilyen lett. A másik a hófehér testesebb, erősebb, ő rendesen fel lett nevelve, de ő egy másik mamától van, pár héttel idősebb is.
      De nagyon szeretem őket, (meg szerintem a világ minden macskáját :))) ) és ezt érzik is.

      Törlés
  3. Az nem baj, ha sok a munka, csak kedv és egészség legyen hozzá...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Attila, kedv is, meg egészség is van hozzá, hál Isten!
      Amikor kitisztogattam a sövényem alját,leszedegettem a sok falevelet amivel télire betakartam, s a ksi tyúkhúrokat huzgáltam, megéreztem a föld illatát. Na mondom ez hiányzott, ez kell nekem! :)))

      Törlés
  4. Nem támadó a kakas? Gyönyörű madár.
    Anno nekem is volt kedvenc tyúkom. Sajna már nincs, nincs hol tartani. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem (még) nem támadó :))) De általában azokká válnak.
      Jó a tyúktartás. :) Főleg mikor szedegetjük be a tojásokat. :)

      Törlés
  5. Örülök, hogy ismét itt vagy.

    VálaszTörlés
  6. Hát, megkerültél! :-))
    Szépek a hóvirágok, de a kakas bennem rossz emlékeket ébreszt. Egy csomószor rám ugrottak minden előzetes bejelentés nélkül. Rossz néven vettem... :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :) Megkerültem :)
      Hát igen, a kakasokhoz általában mikor már elég "kakaskodóak", akkor seprűvel megyek be. Gyermekkoromból én is őrzök néhány kakas hátbatámadásos emléket, sőt még libákat is terelgettem, na azok is tudnak csipkodni :))
      De ez a kakas még szelíd, néha azt látom rajta mikor bemegyek, hogy "- akkor most nekem mi is a dolgom kakas létemre? -" :)))

      Törlés
  7. Hiányoltalak, macskaimádatban osztozunk. Sokan nem értenek meg, de én is úgy csinálom ahogy te. Nekünk is kertészkedni kellene, de a fagy miatt egyetlen szomszéd sem nyúlt még földhöz. Én meg most tanulgatom. 2. év. No, meg főleg ásni kellene, ezt meg nem bírom, lassan haladunk, de terv az már van! Találkozás:a barátnőmmel így ment szét a barátság, ő egyedülálló. Én családokkal. Mindig más dolgom volt, de ha valami igazi barátság megtaláltuk volna a lehetőségét a találkozásnak. Kár érte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na én is msot tanulgatom a kertészkedést, ne aggódj. Nekem is a második évem lesz. A tavalyiból elég sokat tanultam :)
      A barátságról: régen én is úgy gondoltam, hogy a barátság az öri-bari stb.
      Aztán átfogalmazódott bennem sok dolog. Úgy gondolom, minden ember élete halad egy síkon. Ha egy másik ember szimpatikus valamiért, vagy egyszerűen jól érezzük magunkat együtt, nyilván többet találkozunk, barátságnak mondható kapcsolat alakul ki. Én úgy gondolom, akkor ezek a síkok közelebb kerülnek egymáshoz, talán egy ideig nagyon közel futnak bizonyos időintervallumban.
      Aztán ha valami történik, pl. egyik fél családot alapít, férjhez megy stb, akkor nyilván már nincs annyi idő a másikra. És itt követjük el a hibákat, hogy ezeket nem beszéljük meg. Mert valószínű Te is szerettél volna vele találkozni, beszélgetni, de más fontosabb dolgok kerültek az életedben előtérbe.
      Ezen szerintem senkinek nem szabadna megharagudni, vagy féltékenynek lenni, hanem átgondolva ezeket, megérteni a másikat, esetleg belegondolni a másik helyzetébe.Hogy ő hogy tenne a helyedben.
      Nyilván ehhez kellenek beszélgetések, megértések, és annak a sokkal kevesebb időnek kellene örülni, ami adott. És nem szétválni, barátságot megszüntetni.
      Mondom én ezt így felnőtt fejjel, de valószínű hogy 16-17 éves lányok nem így gondolják. Akkor pl. én sem így gondoltam.

      Törlés
  8. De jó , hogy itt Vagy! Jó zsúfolt lehetett az a napod! Gondolom picit írsz a benyomásaidról, meg a moziról is majd.
    Jó fej a tojásokon kotló cicus.Nagyon szeretem én is a macskáimat, bár bevallom anyagilag nem tehetem, meg, hogy féregtelenítésre költsek. Simi van utána alapos kézmosás, lakásba nem bejövés.
    Bár mostanában sokat szidtam őket, mert a kertben már duggattam kevés hagymát, hogy hamar legyen, meg borsót, retket, salátát, és persze ezek a dögök természetesen odajárnak kisnagydolgozni, a megmunkált földbe, és kitúrják.
    Jó lenne már sokat a kertben dolgozgatni, de attól tartok a hosszú hétvége nem oké. Nálunk szakadt az eső, hatalmas a sár. :( Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ez a napom kicsit sok volt :) De jó.
      Háááát a benyomásom a kiállításról: mivel elvileg "ifjúságsegítő" szakembert próbálnak belőlünk képezni,ezekkel a fentebb felsorolt témával nagyon sokat találkozunk, mivel vizsgáljuk is ezeket a jelenségeket, és nyilván aki ilyen irányba tereli a figyelmét, már előtte is a szociális érzékenysége miatt felfigyel ezekre a dolgokra. Sok új dolog nem igazán volt itt számunkra, a fiam is eljött (23 éves), konkrétan megmondta, hogy ezek közhelyek, neki nem tetszett, mert mindennap látja ezt a tévében, nterneten, stb. Sajnos igen, már kissé immunisak vagyunk bizonyos jelenségekre, mikor a tévében is a hírekben semmi mást nem hallunk, naponta többször, mint hogy megölték, kifosztották, elástak, kirabolták, elvették a lakását, megverték,stb. stb. még sorolhatnám a témát.
      A végén volt egy beszélgetés mindenki véleményét kérdezték, hogy ki mit "visz" most haza innen.
      Engem mondjuk egyetlen dolog ami megrendített, mivel minden szobában vetítettek valamit, volt egy terem, ahol az abortuszt mutatták be...na én régen félig talán láttam a Néma sikoly című filmet, de már jó rég volt, nem is emlékeztem rá, de itt konkrétan bemutatták, ahogy "kikaparják" a magzatot,s mint egy legót összerakják a részeit......na ez kemény volt.
      Elmondtam, hogy szerintem ezeket kellene levetíteni a fiataloknak, már 15-16 évesen,mert szerintem sokuknak fogalmuk sincs, mi a fiatalkori meggondolatlan szex nemkívánatos mellékhatása (a nemi betegségekről nem is beszélve).....egyébként magát az abortuszt gyilkosságnak tartom.

      Cicáról: Azn itthoni lakásban tartott cicám talán pici korában kapott oltásokat,féregtelenítést soha. 7 éve van velünk, ki nem jár, bár tudom, az utcáról a cipőnkkel mi is behozhatunk valamit. Eddig még nem történt meg, remélem nem is fog.
      Egyébként anyumnál a kertben náluk is trágyáznak rendesen a földbe :)))
      Én is örültem most a hosszú hétvégének, de ha kint nem tudok majd dolgozni, van bent a házban is épp elég meló :))) Szóval unatkozni nem fogok.

      Ja és a mozi: lehet most sokan megrökönyödnek :))) Alkonyat rajongó lettem :))) A hajnalhasadás 2-őt néztem meg. Ez amúgy a sorozat 5.-ik része. Elvileg az utolsó. Na ezt néztük meg. Persze láttam már "moziverzióban" itt a neten, persze az olyan papírzacskó zörgésű volt :))) Ezért akartam rendesen megnézni, fiam nagy örömére, mert annyira nem rajong érte, de azért elkísért. :)))

      http://www.youtube.com/watch?v=5J3tLz2m9js&feature=player_embedded

      Törlés
  9. Nagyszerű lehet a kapcsolatod a fiaddal ! Bár én sem panaszkodhatom, de moziba már inkább a barátnőjével megy.
    Van egy kedves beszólása, amire még büszke is vagyok: 14-15 éves volt mikor azzal állított haza, hogy "anya, tök ciki, hogy én nem utállak téged", az osztálytársai körében épp a szülők fikázása volt a menő és ő majdnem szégyellte, hogy szereti az anyját. ( Az apa más kérdés, akkoriban váltunk el, és semmilyen kapcsolata nem volt abban az időben vele ).
    Visszatérve a hétvégére, gondolom hólapátoláson kívül nem sok tennivalód volt az udvaron, kertben, ha egyáltalán eltudtál utazni vidékre.....Csúnya dolog a márciusi hó :(( Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát a nagyszerű szó kicsit erős, persze nem mondom hogy rossz. Mondjuk örülök neki, hogy eljön velem nem csak moziba, hanem erre a kiállításra is, ami inkább ugye fiataloktól-fiataloknak szólt, és úgy, hogy tudta, hogy ott lesznek az osztálytársaim, akik szintén nem az ő korosztálya. (bár ismeri őket, mivel párszor már jött elém a suliba este, mert sokszor van azon a környéken este).
      Szerintem a fiad osztálytársainak a nagyja sem igazán utálja a szüleit, hanem inkább a menőzés, a csordaszellem,ami miatt mondják a butaságokat egymás körében.
      A hétvége meg: hát ma megyek le, tegnap nem nagyon mertem elindulni, annak ellenére, hogy megkérdeztem a volánbuszt, hogy indul-e a busz. Indult, oda is ért elvileg, de nem mertem bevállalni. Inkább itthon sika-mika. De ma megyek, persze a kert az most felejtős, a kinőtt tulipánokat nem is lehet látni, meg sok mást sem, remélem nem tesz kárt bennük a fagy.
      Mondjuk kicsit kiakadtam ezen a nagy hajcihőn, amit most ez a hó okozott, mindenhonnan ez folyt, de könyörgöm, 2 hete ezt harsogják, (én mondjuk szoktam nézni rendszeresen az időképet), múlthéten mikor tizenfokok voltak mondtam is anyumnak, hogy kemény napok lesznek, nem is hitte el igazán szerintem.
      Most meg azt nem hiszi nagyon el, hogy jövőhétre meg már 12 fokokat mutat. :)
      Szép hétvégét kívánok erre a 2 napra! :)

      Törlés
  10. Köszi, Neked is minden jót. Nálunk már süt a napocska, hóból már alig látszik valami, de hideg van. Tulipán- nárcisz- törpenőszirom hajtások büszkén kandikálnak, úgy látom kibírták a traumát. Hát akkor mi is reménykedjünk, hogy hamarosan melegszik az idő. :)) Eszter

    VálaszTörlés
  11. Ooooh, Anyukád a kedvenc tyúkjával olyan nagyon szívhezszóló kép!
    A megjegyzés rovatban leírt abortusz részletességéről nem gondolom, hogy közzé kellene tenni!
    örülök, hogy vagy, ennyi!
    Kert tudósítás valahogy a Te szemszögödből hiteles.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Ja nekem is tetszett ez a kép. Anyum látszik is meg nem is...(nem nagyon szereti ha fényképezem, pedig elég sokat fotózom őt is :))))
      Hát amit írtam, abban a fél mondatban az abortuszról, hidd el, a tizedét sem írtam le, mint amit bemutattak, amit láttam.
      És én itt csak leírtam és tudom, hogy csak pár ember olvassa.... De szívem szerint azt a filmet levetíttetném/kötelezővé tetetném a megnézését a szexualitás elején álló fiataloknak, az iskolákban. Az tény, hogy durva, nagyon durva. Csak érdekes volt az is számomra a kiállítás végén, hogy egy 19 éves szintén Ifjúságsegítő tanuló a "beszélgetős" szobában azt mondta, elgondolkozva, hogy Ő többet nem szexel óvszer nélkül.
      Ha Őt elgondolkoztatta így a látottak, ekkora hatással volt rá, akkor a sok tizenéves, akik a doktornál kötnek ki egy napi "rutin" műtéten,talán lecsökkenthető lenne a számuk. Hidd el,lehetne ezekről beszélgetni, "vitázni" a szó jobbik értelmében, érveket, s ellenérveket felsorakoztatni. Lehet tényleg kicsit kemény a leírtak alapján elképzelni a dolgot, mit is láthattunk, egyik osztálytársam, aki 3 gyermekes anyuka, ott elsírta magát a képernyő előtt.
      Sőt mielőtt bementünk, felhívták a figyelmünket, hogy ha valami netán sokkol minket, nyugodtan menjünk tovább....
      Nekem soha nem volt abortuszom, én nem sírtam el magam ott a látottak alapján, lehet egy kívülálló érzéketlennek is láthatott, de belül mélyen megrendültem...én is.
      Ezen a szakon bizony találkozunk olyan dolgokkal is, amit mint kívülálló "polgár" soha az életben nem néznék meg, nem hallgatnék meg, nem gondolkoznék el rajta, nem kéne elemzést írnom bizonyos dolgokról,szóval nem foglalkoznék vele. De ezek a tények sajnos vannak, nyilván, én aki tényleg úgy kel fel minden reggel, hogy süt a nap: de jóóó, esik az eső: de jóó, mert kell a földnek, esik a hó: de szép, szóval alapjáraton nem a fejem fogom a szörnyűségektől, és nem pesszimistán tekintek a világra, de ezek az érzések is bennem vannak, ez is én vagyok, keressük a megoldásokat, hogy lehetne jobbá tenni a világot, hogy lehetne jobbá tenni magunkat....szóval ezek a dolgok vannak, s léteznek és ennél durvább dolgok is, amivel szintén élesben tártak elénk a kiállításon, mégha a fiam szavaival élve ezek közhelyek, ezeket mindennap látni a tévében, rádióban,interneten stb.
      Na most kicsit leírtam, hirtelen miket gondolok. :) Remélem nem bántok meg és nem botránkoztatok meg senkit.

      Kert: Hát remélem a hétvégén már lesz alkalmam kint is egy kis időt tölteni....szegény virágok, amik kibújtak, aminek anyum annyira örült már, remélem nem fagytak el.....


      Törlés
  12. Edit, szép húsvétot, jó pihenést kívánok ! Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Én is viszont kívánom! :) Már anyumnál vagyok, megy a meló ezerrel. Ma volt segítségem is, egy nagyon jó barátom, szokott segíteni fúrni faragni, amit én már nem tudok megcsinálni....mint pl. most a redőny leszakadást szüntette meg :) De közben magyarázta, mit, s hogy kell csinálni rajta, ha leszakad, szóval lehet legközelebb én is nekiveselkedhetek, ha ilyen problema ütné fel a fejét :)

      Törlés
  13. Köszi. Akkor redőnyszakadás megoldva :) Légyszi intézkedj esőleszakadás ügyében is ! Már nagyon unalmas, itt hajnal óta hangosan zuhog. Vettem egy csomó virághagymát, amit már a kertbe kéne rakni...De bent kell kuksolni. Lehet ma kipikírozom a paradicsompalántákat, az előszobában fogok kertészkedni :))) További jó húsvétozást. Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pfff csak hajnal óta? :D Itt már este óta zuhog. Este még a padlásra is felmásztam, mert észrevettem tegnap, hogy egy két folt van a padlástérben, az elmúlt napok esőzései miatt. Na szóval felmásztam még este 10 kor, mert egy cserép el van repedve, és igencsak csepegett be a víz.
      Itt is lenne annyi meló a kertben, hogy ihaj. De én is a házba kényszerültem, persze itt is van meló :D

      Törlés